niedziela, 2 kwietnia 2017

Kwas foliowy-witamina B9.

Hejka Kochani!

      Dziś chciałabym wypowiedzieć się na temat kwasu foliowego.

Co to jest kwas foliowy?

      Kwas foliowy- inaczej witamina B9 lub folacyna- jest niezbędna dla kobiet starających się o dziecko, ale również każdemu człowiekowi i wszystkim komórkom organizmu. Wiele z nas cierpi na jej niedobór, więc warto sięgnąć po nią do apteki. 

Jaką spełnia rolę w organizmie?

Kwas foliowy reguluje wzrost i funkcjonowanie wszystkich komórek w organizmie. Prawdopodobnie chroni również nasz organizm przed rozwojem nowotworów i obniża ryzyko zachorować na raka szyjki macicy. Brak witamy B9 powoduję w wielu przypadkach anemię. Co najważniejsze pomaga utrzymać i wspomaga rozwój płodu.

Dlaczego sięgnęłam po kwas foliowy?

Moja historia z kwasem foliowym zaczęła się od wizyty u ginekologa i rozmowie o tym, że wraz z moim partnerem staramy się o dziecko. Dostałam opakowanie próbne, które zawierało 7 tabletek i tak właśnie zaczęłam jego przyjmowanie. Stosuję kwas foliowy o poziomie 0 co oznacza, że planuję ciążę. Wraz z biegiem stopnie idą w górę.

Cena?

Spotkałam się z różnymi cenami, zarówno w Polsce jak i w Niemczech. W Niemczech cena waha się w granicach 10-20 euro, ale są też droższe, a w Polsce takowe tabletki można kupić w granicach 5 zł i w górę, ale ceny naprawdę są różne.


Ja swoje próbne opakowanie już zużyłam i teraz stosuję całą miesięczną serie tabletek, za które zapłaciłam 14,99 euro. Was też zachęcam do przyjmowania kwasu foliowego ze względu na chęć bycia mamą, ale i nie tylko.


Moje próbne opakowanie


Mam nadzieję, że troszkę Wam przybliżyłam wpływ kwasu foliowego na organizm.
Są tu kobietki, które go stosują. Chętnie dowiem się czegoś od Was.

Pozdrawiam
P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz serdecznie dziekuję :)